Recurs d’Alçada contra la Denegació del Reintegrament de la Taxa de Serveis

Les darreres setmanes hem observat com moltes companyes i companys estem rebent notificacions denegant-nos el reintegrament de l’import abonat en concepte de “Taxa de Serveis Específics i Suport a l’Aprenentatge”. Aquestes denegacions, que s’estan produint de forma massiva i denoten una manca de respecte cap a les sol·licitants donat que la resolució moltes vegades no contempla els arguments exposats, suposa l’enèsim incompliment tant dels acords presos pels òrgans de govern de la UAB com dels acords a que va arribar l’Assemblea amb la Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, Sra. Montserrat Masoliver i Puig, responsable de l’aplicació de l’acord de la Comissió Econòmica del Consell Social respecte de l’afectació de la “Taxa de Serveis…” als doctorands.

Per recórrer aquestes denegacions irregulars, hem elaborat el següent model genèric de Recurs d’Alçada, vàlid per a què qualsevol persona matriculada a un programa oficial de doctorat de la UAB reclami la devolució d’aquesta taxa si s’ha vist injustament obligada a pagar-la. El més recomanable és que cadascú adapti aquest model genèric a la resposta concreta que hagi rebut (encara que tenim constància que la majoria són molt similars) i a la seva situació personal (p.e. beneficiària d’un ajut subjecte a l’EPIF -tipus FPI-, investigadora sense remuneració, etc.). Amb aquesta finalitat hem elaborat un recull de tots els arguments de què disposem contra l’aplicació de la taxa, perquè cadascú pugui seleccionar aquells que s’adeqüin més a la seva situació.

Paral·lelament volem realitzar un seguiment estret de la tramitació d’aquests recursos per, en el cas que la seva resolució no sigui satisfactòria, portar la qüestió a una instància superior. Per aquesta raó demanem la col·laboració de totes i tots de la següent manera:

  • Informant de quan presenteu el vostre recurs i enviant una còpia escanejada del rebut de lliurament (si us sembla bé) al correu electrònic de l’Assemblea
  • Informant de quan rebeu resposta al recurs i enviant una còpia escanejada de la mateixa (si us sembla bé) al correu electrònic de l’Assemblea
  • Com a voluntàries o voluntaris per col·laborar en el seguiment de la tramitació dels recursos

Recordem que el correu electrònic per contactar amb l’Assemblea és avisos.tercercicle@gmail.com. Tota l’informació recopilada serà tractada amb absoluta confidencialitat.

  1. #1 by Elena on Mai 30, 2013 - 11:51

    Hola,
    tinc un dubte. El acord que vau aconseguir l’any passat pel reintegrament de la taxa de suport a l’aprenentage segueix vigent per aquest curs 2012/2013?

    Jo acabe de fer una instancia perquè em tornin l’import de la taxa d’aquest curs. Però me l’han denegat per no “pertanyer a cap dels col.lectius als quals és d’aplicació l’exempció del pagament de l’esmentada taxa”. Jo no he sigut beneficiària de cap ajuda oficial. He fet la tesi amb beca primer i després contracte, però em considero “Personal investigador en formació”. Només per matricular-me al doctorat, ja ho som tots, no? Ara no sé si omplir una nova instància o presentar el recurs d’alçada que vau fer l’any passat.

    Gràcies per la vostra feina!

    Saluts,

    Elena.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: